Hagymaleves kakukkfűvel és szőlőmagolajjal
2012. április 14. írta: Galagonya13

Hagymaleves kakukkfűvel és szőlőmagolajjal

Már régóta őrizgetem ezt a képet és receptet, csak sose volt időm felrakni, pedig isteni. Forró, meleg és tökéletes az ilyen borongós áprilisi napokra. A friss kakukkfű nekem már épp kihajt, de ez még a tavaly szedett szárítottból készült.

Hozzávalók:

1 kg vöröshagyma
3 ek. szőlőmagolaj
1 ek. olívaolaj
30 dkg vaj
5 gerezd fokhagyma
1 ek-nyi kakukkfű
0,5 liter húsleves alaplé

bors


A hagymát és a fokhagymát felszeleteltem. A lábasba öntöttem az olajakat és beledobtam a vajat, majd rászórtam a szeletelt fokhagymát és a vöröshagymát. Egy kis teáskanál sóval, frissen őrölt borssal és egy evőkanálnyi szárított kakukkfűvel (egy marék frissel még jobb) ízesítettem. Lassú tűzön, fedő alatt pároltam, amíg össze nem esett, néha megkevertem. Ezután pár percig nagy lángra vettem és folyamatos keverés mellett megbarnítottam. Hozzáadtam az alaplevet és egy-két deci vizet is, majd lefedve 20 perc alatt készre főztem.

Mikróban, vagy sütőben grill funkción egy darab sajttal megszórt kiflit pirítottam, és azzal tálaltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr764431374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása