Zsályás, hagymás, májas töltött táskák
2012. április 28. írta: Galagonya13

Zsályás, hagymás, májas töltött táskák

A teraszon ücsörgéshez, füvön plédezéshez készítettem egy kis nassolnivalót, ami végül az ebéd szerepét is átvette.

A tészta rozsos kelt tésztából készült, mert ez korábban is bevált már ilyen táskáknál. Szépen feljött és másnaposan is nagyon finom.

Hozzávalók:

475 g fehér liszt
100 g rozsliszt
1 csapott ek só
1 ek szőlőmagolaj
1 tk frissen őrölt zöldbors
4,5 dl víz
1 tk cukor
1 zacskó szárított élesztő

A töltelékhez:

500 g csirkemáj
1 ek. mustár
3 ek. szőlőmagolaj
1 ek. zöldbors
1 nagy fej vöröshagyma
1 marék zsálya

 

Az élesztőt a cukorral 1,5 dl langyos vízben felfuttattam, a többi hozzávalót pedig egy tálban összekevertem. A felfutott élesztőt is a tálba öntöttem, majd hozzáadtam a maradék, 3 dl vizet. A tésztát jól összegyúrtam és pár percig még dagasztottam. Másfél órát meleg helyen pihenni hagytam. Egy kicsit ragacsos marad, de úgy jó.


Közben a töltelékhez megtisztítottam fél kiló csirkemájat, fűszereztem 1 ek. mustárral és zöldborssal. Serpenyőben szőlőmagolajat forrósítottam, majd beleöntöttem a májakat. Mindkét oldalát 3-4 percig sütöttem (tovább nem kell, mert még a sütőben is sülni fog, és nem jó, ha megkeseredik), közben fordításnál nagyobb darabokra vágott hagymát szórtam rá. Bátran lehet kavargatni ilyenkor már, nem baj, ha széttörik a máj. 

Ha elkészült, mindenestől (a szőlőmagolaj is maradhat) krumplitörővel összetöröm. Ekkor sózom, így a máj nem keményedik meg. Belekeverem a csíkokra vágott zsályaleveleket is.

Ha a tészta megkelt, kisebb gombócokat tépek le róla és jól belisztezett felületen kör alakúra nyújtom. A körök közepére helyezek egy adag tölteléket, a széleit vízzel lekenem és kettéhajtom, villával körbenyomkodom.

A sütőt 250 fokra előmelegítem és lisztezett tepsiben 10 perc alatt kisütöm a táskáimat. Az utolsó percben szőlőmagolajjal ecsetelem le a tetejüket, hogy szép fényesek legyenek. Ezt az olajjal kenegetést most próbáltam először (az ötlet a diétablogról van), de nagyon szép lett tőle.

Önmagában vagy tejföllel, majonézzel is nagyon jó! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr634478300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása