Carbonara
2012. május 28. írta: Galagonya13

Carbonara

A leggyorsabb, legegyszerűbb étel hétköznapi vacsorákra. Ehhez nem is kell több komment. :)

Hozzávalók 2 személyre:

250 g spagetti
füstölt sonka vagy bacon
parmezán (vagy más sajt)
2 nagy tojás
zöld fűszerek
olívaolaj

Minden lecserélhető, de ez a változat egy lehető legolaszosabb verzióra sikerült, magyar körülmények között. Így házi disznóölésről szerzett pancettára hajazó gyönyörű sonka és parmezán került bele, de ezek mindig helyettesíthetők az éppen a hűtőben fellelhető sajtokkal, sonkákkal, baconnel, stb. A lényeg az, hogy finom legyen! Igazit meg úgyis csak az olaszok tudnak! :)

A spagettit csak kevés sóval főztem ki (mert a füstölt sonka nagyon sós). Leszűrtem és gyorsan olívaolajat locsoltam rá. A sonkát vékony szeletekre vágtam és felkockáztam, a szalonnás részét pirítottam meg először, az így keletkezett zsírba dobáltam a húsos részt. Amint megpirultak, az egészet a tésztára öntöttem. Közben egy nagy marék friss oregánót (vagy bazsalikomot, vagy akár ruccolát) aprítottam, és ezt is rászórtam a tésztára. Ekkor már nem volt túl forró a tészta, így a fűszerlevelek nem barnultak meg és a két nyers tojást is ráüthettem. A tojás így megfelelően megmelegszik, besűrűsödik, de még éppen nem fő meg. Egy nagy marék parmezánt reszeltem bele (ez is elég sós), jól összekevertem az egészet a tésztás lábasban, majd tálaltam.

Bármilyen grillezett, pirított zöldség (cukkini, gomba, stb.) is adható hozzá.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr874551748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az amatőr hagyományörző · http://gasztropusztitas.blogspot.com/ 2012.05.29. 10:17:08

Nagyon jól néz ki,nagy igazság hogy fontos a jó alapanyag ,na meg az eredeti elkészítési mód !Ez itt maradéktalanul teljesül,gratulálok !

Hobbychef · http://hobbychef/blog.hu 2012.05.29. 10:28:26

Végre egy authentikusnak mondható Carbonára, a magyarok áltak preferált tejszín nélkül.
süti beállítások módosítása