Garam masalás csirkés pite
2016. szeptember 02. írta: Galagonya13

Garam masalás csirkés pite

Amikor egy picit hűvösebb van, ahogy most már esténként, akkor mindig megkívánom a pitéket, sütőben sült dolgokat, fűszeresebb ízeket. Ez a recept mindez egyben.

dsc_2818b.JPG

Hozzávalók:

1 kg csirkemell
1 csomag réteslap
2 ek. garam masala
2 egész csili
1 fej vöröshagyma
3 +1 ek. repceolaj
2 szál répa
2 ek. mustármagliszt/mustárpor
1 ek. lenmagliszt
1 doboz kókusztej
1 marék petrezselyem
1 hüvelykujjnyi gyömbér
200 ml tejföl
1 ek. kukoricacsíra-olaj

bors



A sütőt bekapcsoltam, hogy mire mindennel elkészülök, elérje a 170 fokot.

A csirkemellet és a répát kisebb kockákra vágtam, 3 ek repceolajon megpirítottam, közben mellédobáltam a feldarabolt hagymát és egy csilit. Frissen őrölt borssal, sóval, garam masalával ízesítettem. Amikor már egybesültek az ízek, akkor megszórtam 2 ek. mustármagliszttel az íz és 1 ek. lenmagliszttel a sűrítés miatt. Felöntöttem a kókusztejjel és kis lángon hagytam besűrűsödni, majd megszórtam apróra vágott petrezselyemmel (főleg szár részével).

Egy tortaformába laponként tejföllel kenegetve, minden lapot keresztbe rakva helyeztem 4 réteslapot, majd beleöntöttem a csirkés tölteléket. A tetejére még két réteslapot helyeztem keresztben, majd ismét megkentem tejföllel és ráhajtottam az első lapok kilógó szélét, ami a tejföltől odaragadt. Így helyeztem a 170 fokra előmelegített sütőbe 25 percre. A formát kivettem és egy tepsit fölé helyezve, gyors mozdulattal megfordítottam. Ekkor már stabilan megáll, így az alját is ropogósra tudtam pirítani. 10 percre visszatoltam a sütőbe. 

Közben egy evőkanál repceolajon megpirítottam az apróra vágott gyömbért és a másik apróra vágott csilit. Tejfölbe kevertem egy evőkanál hidegen sajtolt, ízes kukoricacsíra-olaj társaságában, amit sóztam és borsoztam is és ezzel tálaltam a pitét.

dsc_2782b.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr938909958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása