Fehérbab mustáros fasírttal
2016. október 02. írta: Galagonya13

Fehérbab mustáros fasírttal

Ebben a receptben a bab a főszereplő! Azaz tulajdonképpen a köret. A hús ezért egyszerűbb ízesítést kapott. Igazából a bab önmagában vegetáriánus fogásként is megállná a helyét.

Ne felejtsük el, hogy a babot egy nappal a főzés előtt be kell áztatni!

dsc_7189.jpg

 

Hozzávalók:

2 ek. hidegen sajtolt tökmagolaj
200 g fehérbab (beáztatva)
1 nagy marék bazsalikom
2 gerezd fokhagyma
fél fej vöröshagyma
4 ek. hidegen sajtolt kukoricacsíra-olaj
800 g darált sertéshús
100 g bacon
2 csilipaprika
2 ek. mustárliszt

A babot egy nappal korábban hideg vízbe raktam, másnap átmostam. A hagymát és a fokhagymát apróra vágtam, majd a tökmagolajon pároltam. Beleszórtam a bazsalikom felét is, nagyobb darabokban, majd ráöntöttem a babot, és felöntöttem háromszor annyi vízzel. Közepes lángon, háromnegyed órát fedő alatt, majd negyed órát fedő nélkül főztem.

Közben a húst apróra vágott csilivel és mustárliszttel (mustárporral) bekevertem. Kukoricacsíra-olajon megpirítottam a bacont, a húsból megnyúlt kis golyókat formáztam, majd szintén közepes lángon 10-10 percig sütöttem őket. Nekem egy tepsiben két körben sültek ki.

Amikor a bab is elkészült, hozzákevertem a maradék bazsalikomot apróbbra vágva. Együtt tálaltam.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr3311738855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása