Mákosrakás-torta
2016. október 09. írta: Galagonya13

Mákosrakás-torta

Teljesen öszvér-recept, de nem is hülyeség. :-) Máglyarakás és mákosguba kereszteződése tortaformában. Egy kis tökliszttel még tovább bolondítottam.

dsc_7294.jpg

Hozzávalók:

250 g szárazabb zsemle
5 tojás (ebből 4 kettéválasztva)
100 g cukor
400 ml tej
25 g sárgabaracklekvár
25 g tökmagliszt
25 g mákliszt
50 g cukor
2 alma
fél citrom leve
25 g cukor
1 ek. fahéj
50 g porcukor
1 tk. borecet

A tejet, 100 g cukrot, egy tojást és négy tojássárgáját habverővel összekevertem, majd ráöntöttem a szeletekre vágott zsemlékre. Az ázott zsemleszeleteket egymás mellé helyeztem a tortaforma aljára. Ezt a réteget megkentem baracklekvárral. A tökmaglisztet, a máklisztet és 50 g cukrot összekevertem, majd megszórtam vele a lekváros zsemleréteget. Az almákat megpucoltam, majd szeletekre vágtam, meglocsoltam citrommal és megszórtam cukorral. Szépen körberakosgattam a mákos réteget, majd az egészet 160 fokos sütőbe raktam, 30 percre.

Közben a 4 tojásfehérjét félkész habbá vertem és hozzáadtam a porcukrot és az ecetet. Így vertem tovább, amíg kemény habbá nem állt össze.

A tortát kiszedtem, ráhalmoztam a habot és édes kis csúcsokat formáltam a tetején. Visszaraktam 150 fokra, 10 percre.

dsc_7295.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr1211783585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása