Mustárlisztes tészta szűzpecsenyével
2016. november 01. írta: Galagonya13

Mustárlisztes tészta szűzpecsenyével

A tésztanyújtó régi álmom volt. Végre az én konyhámnak is állandó tartozéka lett!

A mustárliszt az angol mustárporral megegyező csípős, okkersárga mustármagdara. Érdekes, hogy a mustármagolaj egyáltalán nem csíp, míg a liszt erős. A kifőzött tészta már sokat veszít a  nyers mustárízéből.

dsc_5868.jpg

Hozzávalók:

500 g szűzpecsenye
200 g búzaliszt
50 g mustármagliszt
4 tojás

frissen őrölt bors
szárított és friss bazsalikom
1 csili
2 ek. mustármagolaj

A liszteket, 1 tk. sót és a tojást összekevertem, majd a tésztát kézbe fogtam, és addig gyúrtam, amíg selymes, teljesen göcsörtmentes nem lett. Fóliába csomagoltam és a hűtőbe raktam állni egy fél órára.

A sütőt 150 fokra bekapcsoltam, hogy előmelegedjen a húsnak.

A lehűlt tésztát nyújtófával ujjnyi vékonyra nyújtottam, majd szakaszosan egyre vékonyabbra és vékonyabbra húztam a géppel. Amikor már megfelelő volt a vastagsága (vékonysága), akkor jó lisztesen felhajtogattam, és egy késsel csíkokra vágtam, így gyakorlatilag metéltet kaptam.

A szűzpecsenyét sóztam, borsoztam, bazsalikommal fűszereztem, majd nagy lángon mustármagolajon körbepirítottam a hús széleit. Azután 20 percre 150 fokos sütőbe tettem, hogy átsüljön.

A szépséges tésztacsíkokat 2-3 perc alatt puhára főztem a lobogó sós vízben, majd tányérra szedtem és a felszeletelt hússal, csilikarikákkal, friss bazsalikommal tálaltam. Még egy kis mustármagolajjal meglocsoltam.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr8811820139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása