Fehérbabkrém pitával
2016. november 13. írta: Galagonya13

Fehérbabkrém pitával

Így ősszel sokkal jobban kívánom a hüvelyeseket, és próbálom mindig észben tartani, hogy be kell áztatni előző este, és akkor nem vagyok rákényszerülve a konzervre. Ez a picike fehérbab egy éjszakás áztatós. Péntek este hideg vízbe raktam, másnap délelőtt főzhető volt. Ráadásul kuktával még tovább gyorsítottam a főzési folyamaton.

dsc_7943.jpg

Hozzávalók:

100 g fehérbab (egy éjszakára beáztatva)
1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
2 ek. hidegen sajtolt szezámmagolaj
1 citrom héja és a felének a leve
2 tk. sóban eltett darált, csípős pirospaprika (vagy erős pista)
100 g joghurt
150 ml extra szűz olívaolaj
bors

A hagymákat apróra vágtam és szezámmagolajon üvegesre sütöttem, ízesítettem borssal és sós paprikadarával, majd hozzáadtam a babot is és felöntöttem annyi vízzel, hogy jól ellepje. Kuktában kb. 30 percig főztem, időnként megkavarva. Amikor a bab már puhára főtt, reszeltem bele egy kis citromhéjat és hozzáadtam egy fél citrom levét, valamint 100g joghurtot. Botmixerrel krémesre pépesítettem, majd belekevertem még pár evőkanál olívaolajat.

Hűtőbe raktam fél órára, majd tányérokban, pitával tálaltam és meglocsoltam bőven extra szűz olívaolajjal. Mi még a képen látható mennyiséget is utánpótoltuk, mert az ízét az igazi olívaolaj nyersessége, pikánssága határozza meg. A pitával tépve, mártogatva érdemes enni. :-)

dsc_7948.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr2811958497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása