Mandulakrémes málna-mousse
2017. május 12. írta: Galagonya13

Mandulakrémes málna-mousse

A málnaevés is abbahagyhatatlan... :-) Mindig sajnálom felhasználni süteményekbe, mert frissen, nyersen is annyira finom! Általában fagyasztok is le belőle, amikor igazán beindul a szezon, hogy az év többi hónapjára is jusson, és, ha sok van otthon, akkor ebben a mousse-ban is érdemes kipróbálni.

 dsc_3179.jpg

Hozzávalók:

400 g málna
1 ek. cukor
1 ek. mandulakrém
1 tk. zselatinpor
2 tojás (kettéválasztva)
2 ek. porcukor
1 ek. birsalmaecet (vagy bármilyen lágy ecet)
200+100 ml tejszín
csipet só

A málnát egy lábasban kézzel (vagy krupmlinyomóval) kicsit összetörtem, hozzáadtam 1 ek. cukrot és 20-30 perc alatt kis lángon kicsit besűrítettem. Az egészet egy szűrőn átpaszíroztam, hogy megbszabaduljak a magoktól. Amíg még meleg volt, hozzáadtam a mandulakrémet és a zselatint, habverővel jól összekevertem, majd a tojássárgákat is gyors kevergetéssel eloszlattam benne. A tojásfehérjét félkész habbá vertem egy csipet sóval, majd fokozatosan adagoltam hozzá a porcukrot és az ecetet, amíg kemény hab nem lett. A 200 ml tejszínt is habbá vertem, majd a már kihűlt málnakrémhez adagoltam. Ezután a fehérjét is (két részletben) beleforgattam. A kész krémet poharakba adagoltam és (min.) 1 órára a hűtőbe tettem.

A tejszín másik részét (100 ml) is habbá vertem, és ezzel díszítettem a pohárkrémeket. Mandulaszeleteket és egész málnaszemeket is lehet rá dobálni az íz és a látvány kedvéért. :-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr8912348819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása