Mákfagyi
2017. június 25. írta: Galagonya13

Mákfagyi

Az év divatja a mindenféle fekete étel. Fekete a hamburger zsemléstől, mindenestől, feketék a tészták, fekete minden. A fekete fagyit is kitalálták már, bár elvileg fekete szezámmal készül. Én egy mákos változatot készítettem, ami inkább szürke lett. :-) A recept és a mákfagyi képe már hónapok óta izgatja a fantáziám, alig vártam a fagylaltozós időszakot!

dsc_6229.jpg

Hozzávalók:

5 tojássárgája
100 g cukor
500 ml tejszín
1 rúd vanília
80 g mákliszt

A cukrot habosra kevertem a tojássárgájával, majd hozzáadtam a tejszínt és a vanília kikapart magját. A máklisztet kevergetés közben fokozatosan adagoltam hozzá, hogy ne legyen csomós.

Vízgőz fölött 10-15 perc folyamatos keverés közben besűrítettem, krémet főztem belőle. A kész krémet dobozba öntöttem, és beraktam a fagyasztóba egy éjszakára.

Ebből az adagból 10 gombóc lett.

dsc_6170.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr9212602821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shish Yakoo 2017.06.26. 20:17:21

Én a kimcsis fagylaltot szeretem.

Egy Hun Hunniából 2017.06.26. 23:13:12

Szerintem a mákliszt simán duplázható, vagy esetleg triplázható, és akkor feketébb lesz. :-D (Ami jó azt túlzásba lehet vinni. Néha! :-D)

Galagonya13 2017.07.09. 19:15:22

:-) kipróbálom duplázva is! :-)
süti beállítások módosítása