Túrós, nektarinos nyári torta
2016. július 15. írta: Galagonya13

Túrós, nektarinos nyári torta

Három szülinap is volt a héten a cégnél, úgyhogy a következő időszakban mindegyik torta receptjét feltöltöm. Nekem ez a nem túl édes, gyümölcsös változat a kedvencem, ezért ezzel kezdem. :-) Igazán könnyű, nyári desszert.

dsc_2339b.JPG

Hozzávalók:

Tésztához:
150 g liszt
50 g máriatövismag-liszt
100 g vaj
50 g porcukor
1 tojássárgája
2 ek. hideg víz
Krémhez:
500 g túró
500 ml tejszín
50 g porcukor
2 ek. citromlé
3 db nektarin
fél friss ananász

A liszteket a felkockázott, hűtőből kivett vajjal hideg kézzel összemorzsoltam, majd beleszórtam a cukrot is, amivel szintén összekevertem. Azután hozzáadtam a tojássárgáját és a kis vizet, majd gyors mozdulatokkal tésztává gyúrtam. Lisztes felületen vékonyra nyújtottam, majd a nyújtófával óvatosan belehelyeztem a tortaformába. Az esetleges szakadásokat, lyukakat ezután még meg lehet foltozni. :-) A hűtőbe tettem fél órára, majd sütőpapírt helyeztem rá és teletöltöttem rizzsel (vagy sütőbabbal). 170 fokos előmelegített, légkeveréses sütőben 15 percig sütöttem, aztán kiszórtam a rizst és még 5 percre visszaraktam.

A krémet csak ekkor kezdtem el összekeverni, mert így van ideje a tésztának lehűlni. A tejszínt habosra vertem, belekevertem a túrót, a porcukrot, a citromlevet, az apróra vágott gyümölcsöket (egy nagy marékkel hagytam a díszítéshez) és beletöltöttem a "keksztányérba".. A tetejére halmoztam a maradék gyümölcsöt.

dsc_2320b.JPG

 

dsc_2334b.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr98892564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása