Brokkoli krémleves
2010. április 18. írta: Galagonya13

Brokkoli krémleves

Anya sokszor csinált brokkoli krémlevest otthon, és mindig nagyon szerettem. Nem vagyok egy nagy leveses, de a krémleveseket imádom! A sütőtök és a brokkoli a kedvencem. Szerencsére a kedves párom is krémleves párti, így sokszor lehet csinálni. Mindig máshogy készítem, más fűszerezéssel, más sűrűségűre, tejszínnel, tejjel, vagy tejföllel. Mindig attól függ, hogy mihez van kedvem és persze attól is, hogy épp mi van itthon. Most így csináltam:

Hozzávalók:

1 nagyobb fej brokkoli

2 dl tejszín

bors

szerecsendió

szárított zöldségek

A brokkolit rózsáira bontottam és felraktam vízbe főni. A szárát is felhasználtam; levágtam az alsó fásabb részt, a maradékot pedig körbevágtam, hogy ne legyen rajta a kemény héja.

A brokkolit 10 percig főztem (nem teljesen puhára, hogy nem akartam szétfőzni, mert a turmixban, úgyis pépes lesz), előtte sóztam, borsoztam, és szórtam bele nagydarabos zöldségkeveréket. Ezt a Sparban lehet kapni és nekem nagyon bevált pl. leveseknél, rizsnél. Tartósítószer és só nélküli szárított zöldségdarabok.

Amikor a brokkoli kész lett, öntöttem bele két dl tejszínt, megvártam míg újra felforr, aztán levettem a tűzről. Botmixerrel leturmixoltam, reszeltem bele egy kávéskanálnyi szerecsendiót és tálaltam. A tetejére apró kockákra vágott camembert szórtam.

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr831932007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása