Tökmagolajos csirkemájpástétom
2014. július 22. írta: Galagonya13

Tökmagolajos csirkemájpástétom

Anyáék jöttek hozzánk a hétvégén, így péntek este gyorsan bekészítettem a szombati reggelit, ami a hétvége sztárja lett. :-)

Hozzávalók:

500 g tisztított csirkemáj
1 dl tökmagolaj
1 nagy fej vöröshagyma
10 dkg bacon/füstölt császárszalonna

bors
1 púpos tk. kakukkfű
1 marék friss petrezselyem
8 dkg vaj

 fotó 8d.JPG

A májat, a hagymát, valamint a bacont a tökmagolaj felén, kis lángon megsütöttem. Fűszereztem kevés sóval, sok borssal és egy púpozott teáskanálnyi kakukkfűvel. Majd, amikor már majdnem teljesen összesültek, összepárolódtak, ráöntöttem a tökmagolaj másik felét is, amely igazán krémessé tette a végeredményt. Ezzel összeforgattam, majd hozzáadtam a maréknyi összetépkedett petrezselymet. Az egészet botmixerrel pürésítettem és kis tálkákba töltöttem. (4 kis tálkányi lesz belőle, reggelire ez körülbelül 8 embernek elegendő.) A tetejükre olvasztott vajat öntöttem (hogy ne érje levegő a krémet). Ezután hűtőbe a kell rakni jó pár órára, de legjobb esetben egy éjszakára. Másnap reggel isteni friss paprikával, pirítós kenyéren.

Ennyi maradt belőle:

fotó 6d.JPG

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr576535301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása