Paprikamajonézes padlizsánkrém
2016. június 30. írta: Galagonya13

Paprikamajonézes padlizsánkrém

A padlizsánkrém a húsevőknek is egy csoda! Mert akárhogy készítjük, isteni! A grillhúsok mellé is lehet dobni 2-3 padlizsánt, nem sok vizet (tüzet) zavar és másnap reggelire, vagy akár vacsorára is kiváló. Az egyetlen "baj" az én változataimmal, hogy nagyon fokhagymásak, így a munkahelyemre nem tudom vinni. :-)

 

dsc_1546b.JPG

Hozzávalok:

3 padlizsán
1 marék friss bazsalikom
100 ml szezámmagolaj
40 ml paprikamagolaj (csemege)
1 tojás sárgája
fél kicsi citrom leve (kb. 2 ek.)
sok-sok frissen őrölt bors
1 tk. só
+2 ek. kukoricacsíra-olaj a sütéshez

A padlizsánt megmostam, megszurkáltam, majd 180 fokos sütőben 40-50 percet sütöttem. Kicsit hagytam kihűlni, hogy ne égesse szét a kezemet, majd leszedtem a könnyen lehúzható héját. Szeletekre vágtam és 2 evőkanál kukoricacsíra-olajon megpirítottam a megpucolt, egész fokhagymagerezdekkel együtt.

dsc_1530b.JPG

A majonézhez a két olajat összeöntöttem, majd a tojássárgájához lassan adagoltam, közben habverővel kevertem és hozzácsavartam a citromot is. A padlizsánszeleteket és a fokhagymát belehalmoztam, amikor kihűltek, hozzáadtam a a bazsalikomleveleket és sok-sok borsot, majd botmixerrel összeturmixoltam.

Hűtőben hagytam egy éjszakát összeállni, de, persze erre csak jóllakottan képes az ember. :-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr518844776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása