Afrikai fűszeres, darálthúsos pitakenyerek
2016. július 31. írta: Galagonya13

Afrikai fűszeres, darálthúsos pitakenyerek

Találtam egy mindenféle adalékanyagmentes pitakenyeret, amit előszeretettel használok a gyors hétköznapi vacsorákhoz, ha éppen nincs időm sütni. Egyébként, liszt, sütőpor, olaj, kis víz összegyúrva és egy serpenyőben percek alatt megsül, de erről  majd máskor. Most fókuszáljunk arra, hogy mi került bele! :-)

dsc_2237b_1.JPG

Hozzávalók:

400 g darált marhahús
2 ek. szezámmagolaj
1 marék bébispenót
3 szál újhagyma
1 púpos ek. samar (afrikai fűszer)
3 ek. vöröslencse
1 ek. paprikamagolaj
2 púpos evőkanál tejföl
1 ek. őszibaracklekvár
só 
frissen őrölt feketebors
6 db pitakenyér
1 paradicsom

A lencsét egy kis lábasban sóval, borssal, kétszer annyi vízzel felraktam főni. Addig főztem, míg az összes vizet elitta. A darálthúst két evőkanál szezámmagolajon, nagy lángon pirítottam, sóztam, őröltem rá borsot és samarral fűszereztem. Amikor megpirult, hozzáadtam a megfőtt lencsét, az apróra vágott újhagymát és a spenótot. Összeforgattam és megvártam, míg a spenót kicsit összeesik.

A szószhoz a tejfölt, a paprikamagolajat és a baracklekvárt összekevertem, picit sóztam. A pitakenyerek mindkét oldalát egy üres (nem olajos) serpenyőben megmelegítettem, majd ráhalmoztam a húst, a paradicsom-szeleteket, majd a szószt. Összetekerve ettük meg. :-)

dsc_2270b_1.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr228912240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása