Füstölt pisztráng meleg újburgonya-salátával és spárgával
2018. május 27. írta: Galagonya13

Füstölt pisztráng meleg újburgonya-salátával és spárgával

Szombat piac nap. :-) Nem erősségem a korán kelés, de, ha néha mégis sikerül, az biztosan valamilyen piac miatt van. :-)

Így volt ez most is, és megérte, mert találtam füstölt pisztrángot, meg persze az összes többi hozzávaló is onnan van, friss, zsenge lila! spárga és parázsburgonya.

Hozzávalók 4 személyre:

1 egész füstölt pisztráng
1 csomag spárga
1 kg aprószemű újburgonya
1 csokor petrezselyem
1 csokor kapor
1 púpos evőkanálnyi kapribogyó
frissen őrölt bors

3 csík szardella
2 tojássárgája
2 ek + 1 dl salátaolaj (hidegen sajtolt kukorica+napraforgó+len+kender)
1 szál újhagyma
20 g vaj

33622105_1617944984920004_5438498872521392128_n.jpg

2 ek. salátaolajat tettem egy serpenyőbe (a magas kukoricaolajtartalom miatt viszonylag jól bírja a hőt is), majd beleszórtam az aprószemű burgonyát (a nagyobbakat kisebb darabogkra vágtam). Sóval és frissen őrölt borssal ízesítettem. A petrezselyem szárát apróra vágtam és hozzáadtam a krumplihoz. Addig sütöttem közepes hőmérsékleten, míg a belseje megpuhult, kívül pedig megpirult.

Az öntethez két tojássárgáját összekevertem apróra vágott szardellával és kapribogyóval, majd szép lassan adagoltam hozzá a salátaolajat. Híg majonézes állaga lett.

A spárga alsó részeit letördeltem, majd lobogó, sós vízbe dobáltam. Két percet főztem, majd jéghideg vízbe szedtem át őket.

Amikor a krumpli elkészült, hozzáadtam a vajat, jól összeforgattam, majd az apróra vágott kaprot és hagymát is. Kicsit hagytam lehűlni, de még melegen beleforgattam az öntetbe.

A füstölt pisztrángot filézve, szeletként tálaltam a krumplival és a roppanós spárgával.

33619051_1617944954920007_4276107209840001024_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr2114006374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása