Málnás tejszínkrémes torta karamellkupolával
2012. március 11. írta: Galagonya13

Málnás tejszínkrémes torta karamellkupolával

Mindenképp ki akartam próbálni, hogy tudok-e karamellkupolát készíteni, így az öcsémmel közös szülinapunkra egy nagyon egyszerű tortát találtam ki, és gyorsan el is készítettem, hogy díszítgethessem a karamellel.

A torta tésztája a legegyszerűbb piskóta, a krém pedig fagyasztott málnából és tejszínből készült. Frissítő és finom.

Hozzávalók:

8 tojás
1 csipet só
8 ek. cukor
8 ek. liszt
1,5 zacskó sütőpor
500 ml tejszín
3 ek. cukor
450 g málna
1 tábla étcsoki
+100 g cukor a karamellhez

A sütőt 180 fokra, légkeverésesre állítottam. A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem. A sárgákat a cukorral szintén habosra kevertem, majd a lisztet és a sütőport is belekevertem. A fehérjét óvatosan beleforgattam a tésztába és a formákba öntöttem. Egy kisebb és egy nagyobb szilikon formát használtam a piskóta kisütéséhez. Mikor kisült a nagyobbikat óvatosan 3 részre vágtam, a kicsit pedig ketté.

A tejszínt (2 evőkanálnyit félretettem) a 3 ek. cukorral habbá vertem. A fagyasztott málnát kissé megtörtem, megvártam, hogy kicsit kiolvadjon és a leve nélkül belekevertem a tejszínhabba. Ezt a krémet kentem a piskótarétegekbe, egyenletesen elosztva. A tetejére mikróban olvasztottam csokit a 2 evőkanálnyi tejszínnel és megkentem vele a tortát.

A cukrot 2 ek. vízzel egy kis lábasban megolvasztottam. Egy merőkanalat vékonyan beolajoztam, és a folyékony karamellel csíkokat húztam rá. A maradék karamellel szintén olajon alufóliára rajzoltam. Amikor minden megszilárdult óvatosan leválasztottam a karamellt és a tortát kidíszítettem vele.

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr114310233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása