Tökmaglisztes zöld pogácsa
2016. április 17. írta: Galagonya13

Tökmaglisztes zöld pogácsa

Nagyon kíváncsi voltam, hogy mennyire színez a tökmagliszt, és a várakozásaimnak megfelelően vicces, zöld pogácsák sültek. :-) A hagyományos trappista sajtot is lecseréltem lágyabb ízű kékpenészes sajtra.

dsc_0169b.JPG

Hozzávalók:

500 g búzaliszt
100 g tökmagliszt
250 ml aludttej (vagy joghurt)
30 g élesztő
1 tk. cukor
1 ek. só
110 g vaj
1 tojás (+ a tetejére 1 sárgája)
75 g kékpenészes lágysajt
2 ek. forró víz

A vajat kivettem a hűtőből pár órával korábban, hogy puha legyen. Ha ez kimarad, akkor picit érdemes rámelegíteni mikróban, de semmiképpen se legyen olvadt.

50 ml aludttejet felhígítottam a forró vízzel, a langyos lébe belemorzsoltam az élesztőt és meleg helyre tettem. Minden hozzávalót összeöntöttem a már felfutott élesztővel együtt és jól összegyúrtam. 10-15 percig dagasztottam, gyurmáztam, püföltem, aztán kelni hagytam 1 órán át.

A sütőt bekapcsoltam 170 fokra, légkeverésesen.

A megkelt tésztát lisztes felületen ujjnyi vastagra nyújtottam, megkentem olvasztott vajjal, kettéhajtottam, megint megkentem, megint kettéhajtottam, megint megkentem. A tésztát ismét kinyújtottam és elölről kezdtem a fenti műveletsort és így raktam vissza a kelesztő edénybe még egy fél órára.

Az ismét nagyra dagadt tésztát két centi vastagra nyújtottam, megkentem a tetejét és éles késsel négyzethálóst "rajzoltam" rá. Pogácsaszaggatóval kiszaggattam és 25 percig sütöttem őket.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr858586800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása