Csípős paprikaolajos krumplipüré szezámos szűzzel
2017. június 05. írta: Galagonya13

Csípős paprikaolajos krumplipüré szezámos szűzzel

Ez a recept tökéletesen mintázza az olajok egyszerű felhasználhatóságát. Könnyen és gyorsan tehetünk különlegessé egy hétköznapi ételt. Például a krumplipürét. Persze én egy kicsit még megbolondítottam tormával, mert most elérhető a friss torma! :-)

Egy nem túl kirívó húst sütöttem mellé, hogy ezúttal a köretre fókuszáljunk.

dsc_5257.jpg

Hozzávalók (4 személyre):

Krumplipüréhez:
1 kg krumpli
1 dl tej
fél szál torma
100 g vaj
2 ek. tejföl
3 ek. csípős (vagy édes) fűszerpaprikamag-olaj

Szűzpecsenyéhez:
3 ek. szezámmagolaj
800 g sertés szűz (2 rúd)
6 ek. szezámmag
2 ek. szójaszósz

bors

A sütőt bekapcsoltam 200 fokra.

A krumplit kis kockákra vágtam, és sós vízben felraktam főni. Közben megpucoltam a tormát, és lereszeltem a felét, és 1 dl forró tejbe szórtam.

A szezámmagot száraz serpenyőben megpirítottam.

A húst lehártyáztam, majd jól besóztam, borsoztam. Egy fém fülű serpenyőben felhevítettem a szezámmagolajat, egészen forróra, majd belefektettem a két húst. Minden oldalát megpirítottam, majd 10 percre beraktam a forró sütőbe (5 percnél megfordítottam). Ezután még 5 percet pihentettem.

A krumplit megtörtem, hozzáadtam a vajat, az átszűrt tejet, a paprikaolajat és a tejfölt.

A húst szójaszósszal ecsettel megkenegettem, majd beleforgattam a szezámmagba és szeletekre vágva tálaltam.

Jól állna neki egy kis tépkedett petrezselyem, vagy akár koriander, tekintettel a keleties beütésre.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr6112472635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása