Vörösáfonyás, földimogyorós répatorta
2016. április 22. írta: Galagonya13

Vörösáfonyás, földimogyorós répatorta

Ez a recept is úgy született, hogy se mazsola, se egész dió nem volt itthon, de a vörösáfonya és a földimogyoró jó párosnak tűnt. A különböző maglisztekkel megbolondítva könnyű tésztájú, finom répatorta született a másnapi szülinapozásra.

p1210601b.JPG

Hozzávalók:

1 bio narancs
150 g vörösáfonya
50 ml dióolaj
100 ml kukoricacsíra-olaj
1 tk. sütőpor
1 tk. szódabikarbóna
1 ek. ötfűszerkeverék
150 g cukor
1 répa
2 tojás
60 g búzaliszt
50 g mákliszt
30 g dióliszt
20 g szőlőmagliszt
50 g sótlan földimogyoró

300 g krémsajt
6 ek. púpos porcukor
50 g vaj
1 tk sárgabaracklekvár + 1 ek. díszítésnek
1 csipet ötfőszerkeverék

Az áfonyát beáztattam a narancs levébe, de előtte a héját lereszeltem. A földimogyorót mozsárban változó méretűre, de nem túl nagy darabokra törtem, a répát lereszeltem. A tojást a cukorral és a narancshéjjal habosra vertem, majd minden egyéb hozzávalót beleöntöttem ebbe a tálba, a reszelt répával és mogyoróval, áztatott áfonyával (levét is!) együtt. A kész tésztát 32 cm átmérőjű tortaformába öntöttem. Így viszonylag lapos lesz, tehát gyorsan átsül, figyelni kell rá. Légkeveréses sütőben 180 fokon kb. 30-40 percig kell sütni. A tésztát hagytam kihűlni, közben habverővel a krém hozzávalóiból kenhető krémet vertem. Fontos, hogy a vaj már szobahőmérsékletű legyen, majd szépen el legyen keverve, ne maradjon csomós. A csipet fűszerrel ízesítettem a krémet, hogy "összekapcsoljam" a tésztával. A tésztát megkentem a krémmel, a tetejét baracklekvár pöttyökkel díszítettem.

Fél óra - egy óra pihentetés elég neki a hűtőben, de másnap talán még finomabb! :-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr918584740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása