Cseresznyés bogáncs-keksz
2016. május 27. írta: Galagonya13

Cseresznyés bogáncs-keksz

Azaz máriatövismag-lisztes. A máriatövis a bogáncs, a magjából készült liszt (és olaj) pedig köztudottan májtisztító hatású. Ettől azonban még lehet belőle finomságokat készíteni.

Találtam egy pár tavalyi befőttet a hétvégén, amit a nagy gyümölcsszezon előtt gyorsan el akartam használni. Így lett ez a keksz cseresznyés, ízben pedig a máriatövist párosítottam hozzá.

dsc_0933b.JPG

Hozzávalók:

100 g vaj
1 tojás
80 g cukor
200 g búzaliszt
50 g máriatövismag-liszt
50 g cseresznyebefőtt

A vajat puhára olvasztottam (de nem folyósra) és habosra kevertem a cukorral, majd belekevertem az egész tojást és hozzáadtam a liszteket is. A cseresznyét "kicsavartam" és apróra vágtam, majd szintén a tésztához adtam és az egészet összegyúrtam. A tésztát két részre osztottam és hengereket formáltam belőle, majd fóliába csomagoltam  egyesével és a hűtőbe raktam 2 órára (min. 1) pihenni.

A sütőt 180 fokosra (alul-felül sütős) melegítettem elő. A hengereket ujjnyi vastagra szeleteltem, sütőpapírra helyeztem. Két tepsire elegendő mennyiség lett belőle, amit a legfelső szinten sütöttem 12-15 percig.

 

 

dsc_0922b.JPG

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr68712756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása