Sárga cukkinisaláta
2016. július 30. írta: Galagonya13

Sárga cukkinisaláta

Apáék kertjének köszönhetően nálunk is zöldségáradat van. Többek között édes kis sárga cukkinivel van tele a hűtő. Ezt a salátát a cukkini különféle formájú és allagú változatai teszik önmagában különlegessé, de húsok mellé is kiváló.

sarga_cukkinik.jpg

Hozzávalók:

4 kicsi, zsenge cukkini
100 g feketeerdei sonka
100 ml tökmagolaj
3 ek. kukoriccsíra-olaj a sütéshez
1 fej lilahagyma
fél citrom leve
300 g mozzarellagolyó
rukkola a díszítéshez

frissen őrölt feketebors

A lilahagymát felkockáztam és a felét lesóztam, kis tálba helyeztem, ráöntöttem a tökmagolajat, borsoztam és beleborítottam a mozzarellagolyókat. Jól összeforgattam, majd a hűtőbe tettem pihenni. Ezt pár órával korábban elkészítve, a sajt még több ízt átvesz. A 2 nagyobb cukkinit felkarikáztam és grillserpenyőben, kevés olajon (kukoricacsíra-olajon), több szakaszban (hogy ne főjön, hanem süljön), a maradék hagymával nagy lángon megsütöttem. Annyira, hogy még roppanjon, ne legyen túl puha. A kisült cukkinikat egy nagy tálra halmozom. A másik két cukkinit zöldséghámozóval hajszálvékony szeletekre vágom és meglocsolom citrommal. (A közepét, amit így szeletelni már nem lehet, közben még a serpenyőben megpirítottam, mert nem volt vizenyős és így nem veszett kárba.) A cukkinilapkákat ráhalmoztam a süt cukkinire, majd a mozzarellagolyók következtek, egy kis feketeteerdei sonka és a maradék hagymás tökmagolaj. A tetejére zöld, apróra vágott rukkolát szórtam.

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr638912242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása