Tökfőzelék tökliszttel
2017. augusztus 28. írta: Galagonya13

Tökfőzelék tökliszttel

Hogyan dobjunk fel egy tökfőzeléket? Tökliszttel. :-) Nem csak azért, mert vicces és zöld, hanem mert gluténmentes is. Ha meg már minden tökös, akkor a zsiradék is tökmagolaj legyen! :-)

dsc_7864.jpg

Hozzávalók (6 személyre):

700 g tök
2 fej hagyma
3 ek. tökmagolaj
2 dl víz
1 csokor kapor
500 g tejföl
3 púpos ek. tökmagliszt


A tököt meghámoztam, legyalultam és lesóztam. A hagymát megpucoltam és apróra vágtam. Egy lábasban 3 ek. tökmagolajon, kis lángon üvegesre pároltam, hozzáadtam a finomra vágott kaporszárat is. A sós tökből kicsavartam a vizet (félreraktam), majd a hagymára halmoztam, felöntöttem 2 dl lével, a többit kiöntöttem. 15 percig fedő alatt hagytam párolódni, majd összekevertem a tejfölt és a tökmaglisztet és hozzáadtam a tökhöz, folyamatos kavargatással. Belekevertem a felvágott kaporlevelet is. Még öt percig hagytam, hogy felrottyanjon, aztán tálaltam.

Mindenféle sült hússal, pörkölttel kiváló, de ezt mindenki tudja. :-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr7212110517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása