Sütőtökös kuglóf
2016. december 18. írta: Galagonya13

Sütőtökös kuglóf

Rájöttem, hogy a tökszezont is imádom! Még szerencse, hogy az év minden időszakában van valamilyen finom zöldség, amit alig várok!

Egy hatalmas tököt kaptam Apáék kertjéből. Felszeletelve megsütöttem, és azon kívül, hogy kikanalaztuk az édes húsát, még 3-4 étel készült belőle. Többek között ebbe a kuglóftésztába került.

dsc_8015.jpg

Hozzávalók:

300 g sütőtök (50 percig sütöttem, mézzel kicsit meglocsolva)
200 g vaj
2 ek. tökmagolaj
200 g cukor
5 tojás kettéválasztva
450 g liszt
1 csomag sütőpor
1 citrom héja (bio)
1 kk. vaníliakivonat
1 tk. ötfűszerkeverék

250 g mascarpone
50 g joghurt
25 g porcukor
fél citrom leve és héja
1 ujjnyi gyömbér

A sütőt bekapcsoltam 170 fokra, hogy bemelegedjen.

A vajat a cukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam a tojássárgákat, és tovább habosítottam. Belemértem a lisztet, a sütőport és a fűszereket, citromhéjat is, majd összekevertem. A tojásfehérjét kemény habbá vertem és összeforgattam a masszával. A karika-formát kivajaztam, majd beleöntöttem a tésztát. 170 fokon, 35 percig (tűpróbáig) sütöttem.

Amikor a kuglóf kihűlt porcukorral tálaltam. A krémet csak ekkor kevertem össze, mert frissen finom. Sok állás után a gyömbértől megkeseredhet.

A krémhez a gyömbért és a citrom héját lereszeltem, a levét kicsavartam, majd összekevertem a mascarponéval, a joghurttal és a porcukorral.

dsc_7989.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr6512056689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása