Gyoza
2017. január 08. írta: Galagonya13

Gyoza

Én úgy imádom a mindenféle népek mindenféle töltött tésztáit. Van ezeknek magyar megfelelője?

Most egy japán gyozát készítettem, egy kis szezámliszttel megbolondítva, és, ha már szezámlisztet raktam a tésztába, akkor a szezámolaj helyett meg dióolajat használtam az öntethez.

dsc_9068-2.jpg

Hozzávalók:

200 g búzaliszt
40 g szezámmagliszt + a felület lisztezéséhez
140 ml forró víz
1 tk. só

500 g darált sertéshús
200 g laskagomba
1 szál újhagyma
1 gerezd fokhagyma
2 ek. szójaszósz
ujjnyi gyömbér
150 g kelkáposzta
1 tk. só
frissen őrölt bors
szezámolaj a sütéshez
+ szójaszósz, dióolaj és birsecet (rizsecet helyett ezt használtam) 3:1:1 arányban

A töltelékhez az újhagymát apróra vágtam, a gyömbért és a fokhagymát lereszeltem, majd laskagombával és a kelkáposztával együtt késes robotgépben összedolgoztam. Hozzáadtam a szójaszószt, a sót és a borsot is. Amikor már a káposzta is apró darabokban volt, akkor az egészet összekevertem a darált hússal.

A tészta hozzávalóit összekevertem, és 10-12 perc alatt teljesen simára gyúrtam. A lisztekből még egy-egy maréknyit összekevertem, és ezzel a keverékkel liszteztem folyamatosan a munkafelületet. A tésztát 5 kis részre vágtam és tésztanyújtóval (6-os állásban) több körben vékonyra nyújtottam. Óriási pogácsaszaggatóval (pohárral is lehet) kb. 50 darab kerek kis tésztalapot szaggattam belőle.

15942252_1165232170191290_610166800_n.jpg

Egy-egy tésztalapra egy diónyi húskeveréket raktam, majd kettéhajtottam és az ujjammal összenyomkodtam a szélét. Amikor minddel elkészültem, akkor 2 ek. szezámolajat hevítettem, behelyeztem a töltött tésztákat (nem túl sűrűn, hogy forgatható legyen) és 3 percig pirítottam őket. Ezután 1 dl vizet öntöttem hozzá, majd gyorsan lefedtem. 3-4 perc múlva a vizet elitta, ekkor a fedőt levettem, még egy evőkanál szezámolajat adtam hozzá és a másik oldalát is megpirítottam picit (szintén 3 percig). Az ötven darabot több körben sütöttem.

A tálaláshoz egy szószos tálban 3 ek. szójaszószt összekevertem 1 ek. dióolajjal és 1 ek. birsalmaecettel. Ebbe mártogattuk a tésztácskákat.

dsc_9076.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr10012076813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása