Sültkarfiol-krémleves
2017. március 25. írta: Galagonya13

Sültkarfiol-krémleves

A karfiol sokak szerint unalmas, míg mások gyerekkoruk óta az utálatos zöldségek közé sorolják. Pedig csodákat lehet alkotni vele. Én most kifejezetten szeretem a sült változatot, amelynek további rengeteg felhasználási módja van. Most például leturmixoltam krémlevesnek.

dsc_3204.jpg

Hozzávalók:

1 egész karfiol
100 g bacon
2 ek. hidegen sajtolt repceolaj
200 ml húsleves vagy zöldségalaplé
200 ml tejszín
tálaláshoz hidegen sajtolt dióolaj

A sütőt 200 fokra előmelegítettem. A karfiolt rózsáira bontottam, de nem dobtam ki a zsenge belső leveleket sem. Egy tepsiben szétszórtam őket, rádobáltam a  kockára vágott bacont (ez a mozdulat kihagyható, ha vega változatot szeretnénk készíteni), majd meglocsoltam szép sárga repceolajjal.

_20170312_191159_1.JPG

A tepsit a forró sütőbe raktam 40 percre (egyszer megforgattam a karfiolokat), majd mikor elkészült egy lábasba halmoztam a tepsi teljes tartalmát. Felöntöttem az alaplével és a tejszínnel, botmixerrel összeturmixoltam, majd megvártam míg felforr. Egy marék baconkockát pirítottam még a tálaláshoz. A levest a tányérban még egy kis diólajjal is meglocsoltam, de egy pár forgács parmezán is jót tesz neki.

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr7412348941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása