Színes fonott kalács
2017. április 02. írta: Galagonya13

Színes fonott kalács

Ez egy nagyon egyszerű, klasszikus kalácsrecept színesítve. Szó szerint.

A maglisztek fehérje- és ásványianyag-tartalma kiemelkedő, így tápértékben is többet ad a kalácsunk. :-)

dsc_2811.jpg

Hozzávalók:

2,5 dl tej
70 g cukor
25 g élesztő
400 g + 30 g búzaliszt + szóráshoz
50 g vaj
2 tojás + kenéshez
csipet só
30 g mákliszt
30 g tökmagliszt

1,5 dl tejet langyosra melegítettem, majd cukorral összekevertem és belemorzsoltam az élesztőt. Amikor felfutott, akkor hozzáadtam a 400 g liszthez. 50 g olvasztott vajat, 2 tojást, 1 dl tejet és egy csipet sót kevertem bele, majd az egészet fakanállal csomómentes, nokedli állagú tésztává kevertem. Géppel gyorsabb. :-)

A masszát 3 részre osztottam (kb. 280 g-os adagokra), majd az egyik kupachoz máklisztet, a másikhoz tökmaglisztet, a harmadikhoz pedig a maradék 30 g búzalisztet adtam és selymes tésztákat dagasztottam belőlük. Ahhoz, hogy ne foltosan legyen színes, nagyon sokáig kell gyúrni. Ha esetleg túl ragacsos a tészta (ez a lisztminőségtől függhet), akkor búzalisztet érdemes még hozzá adni, de, ha türelmesen gyúrom, akkor nekem mindig kisimul. :-)

A három adagot külön edényekben kelesztettem 50-60 percig. A sütőt előmelegítettem 170 fokra, légkeveréses funkcióra.

dsc_2768.jpg

A három tésztából három rudat nyújtottam, majd összefontam őket. A fonatot még fél órát kelesztettem, majd felvert tojással lekentem, és 15 percre a sütőbe tettem.

Szépséges lett. :-)

dsc_2778.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr6812396319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása