Ropogós csirkecomb kapribogyós krumplisalátával
2016. június 19. írta: Galagonya13

Ropogós csirkecomb kapribogyós krumplisalátával

Nálam voltak a kistesóim, akik annyira már nem is kicsik, vészesen közelítik a tinikort. A rántott csirkecomb jó választásnak tűnt, de ez a kukoricapelyhes, izgalmas kifordított verzió még nagyobb sikert aratott. A kukoricapehely összetörésére ráadásul mindenki szívesen vállalkozott. Persze a kapribogyós krumplisaláta mind megmaradt nekünk. :-)

A recept a hidegen sajtolt repceolaj sütésállóságának tesztelésére is született. 18 csirkecomb égés nélkül megsült és az olaj is tiszta maradt.

dsc_1038.jpg

Hozzávalók:

500 ml hidegen sajtolt repceolaj (olajsütő használata esetén ennél nyilván több kell)
18 alsó csirkecomb (kisebbek)
4 ek. házi sóban eltett darált csípős paprika (vagy erős pista)
300 g liszt
300 ml sör
1 ek. őrölt pirospaprika
bors

300 g kukoricapehely

1,5 kg burgonya (salátának való)
50 ml kendermagolaj
100 ml kukoricacsíra-olaj
2 tojás sárgája
5 púpos ek. tejföl
20 g kapribogyó
fél citrom leve

frissen őrölt bors
3 szál újhagyma
1 csokor petrezselyemzöld

A csirkecombokat jól átmostam, megtisztítottam, majd bevágtam a csontnál és addig lazítottam a húst, míg át tudtam húzni a csont "fején". Tulajdonképpen kifordítottam, de nem maradt egészen úgy, azonban sütés után a csontnak marad csupasz, fogható része. A csirkecombokat megforgattam a sós darált paprikában és borsoztam őket.

A repceolajat felforrósítottam. A lisztet összekevertem a fűszerpaprikával, majd felöntöttem sörrel, míg sűrű palacsintatésztát kaptam. A kukoricapelyhet összetörtem, a húst a tésztába mártottam, majd onnan a pehelybe forgattam és már ment is bele az olajba. Lefedve, közepes lángon, barnulásig sütöttem őket.

Közben a krumplit beraktam sós vízbe héjában főni, majd igyekeztem még az előtt kiszedni, hogy összetörne. Hideg vízzel lehűtöttem, majd szeletekre vágtam. A tojásból és a mixolajból (kender-kukorica) majonézt csináltam, melyet sóztam, borsoztam és citromlével ízesítettem. Ez után jöhetett bele a tejföl és az apróra vágott kapribogyó és fűszerek. A kész mártásba öntöttem a krumpliszeleteket és óvatosan elkevertem. Amíg a csirkék sültek, a saláta a hűtőben pihent (de érdemes akár előzőnap elkészíteni).

 

dsc_1043.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr598823828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása