Sárgacukkini-krémleves
2016. augusztus 28. írta: Galagonya13

Sárgacukkini-krémleves

Nekünk még mindig a hűtő háromnegyedét a cukkinik foglalják el. Sütöttem már cukkinilepcsánkát 20 embernek, rántott cukkinit, rakott cukkinit, főztem cukkinis lecsót, cukkinis tésztát és íme a cukkinikrémleves. Ez azért jó, mert ebből sokat lehet csinálni és könnyen fagyasztható. Azért készül még cukkinis kenyér, cukkinis muffin és utána feladom. :-D

dsc_4480.jpg

Hozzávalók:

2 nagy sárgacukkini (kb.  800 g)
1 marék petrezselyem
1 marék kapor
1 ek. házi, sóban eltett csípős darált paprika (vagy erős pista)
1 nagy fej hagyma
3 ek. hidegen sajtolt repceolaj
200 ml tejszín


A hagymát az olajon megpirítottam, majd rádobáltam a cukkiniszeletek egyharmadát. Szerettem volna, ha mind pirul egy kicsit, mielőtt főzni kezdem, ezért részletekben pirítottam, 1-1 evőkanál olajon. Amikor minden szelet kapott egy kis színt, egy lábasba tettem, beleszórtam az apróra vágott kaprot és petrezselymet, felöntöttem vízzel és tejszínnel, amíg el nem lepte a cukkiniket. Amikor felforrt, botmixerrel az egészet összeturmixoltam. Pirított földimogyoróval és kaporral tálaltam, de fetával is nagyon jó!

dsc_4464.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr2311656160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása