Túrógombócok
2010. június 13. írta: Galagonya13

Túrógombócok

Hozzávalók:

750 g túró

120 g cukor

70 g vaj

4 tojás

350 g búzadara

 

A hempergetős prézlihez:

5 dkg vaj

zsemlemorzsa

cukor

 

+ tejföl, fahéj, cukor

A tojásokat kettéválasztottam. A sárgájához hozzákevertem a cukrot és a túrót, majd az olvasztott vajat. Raktam bele egy csipet sót és beleszórtam a búzadarát. A fehérjét habbá vertem és óvatosan beleforgattam a masszába. Egy órára a hűtben állni hagytam. Aztán gombócokat formáltam belőle és gyöngyöző vízbe rakosgattam őket. Vigyáztam, hogy a víz ne zubogjon, nehogy szétmenjenek a golyócskák. Addig főztem őket, amíg fel nem jöttek a felszínre. Közben a prézlit cukorral vajon megpirítottam és ebbe forgattam a megfőtt gombócokat.

Én az édes pici gombóckákat szeretem a legjobban. Fahéjas, cukros tejföllel... Amit egyszerű elkészíteni, mert kis pohár tejfölbe 1 ek. cukrot és 1 tk. fahéjat szórtam, összekevertem és leöntöttem vele a gombócokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr992079304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása