Csokoládé torta
2011. június 12. írta: Galagonya13

Csokoládé torta

Rendkívül édes! :) Azoknak ajánlom, akik nagyon szeretik a csokit és az igazán édes sütiket, ahogy a családom. Egy régebbi Nigella sorozat alapján készítettem Anya szülinapjára, a szokásos apró változtatásokkal. Egy picit sajnos megkésve, de csak most tudtam hazajönni, ezért ma szülinapoztunk.

Hozzávalók:

A tésztához:
2 tojás
200 g cukor
200 g liszt
fél tk. szódabikarbóna
1 tk. sütőpor
150 ml tejföl
175 g puha vaj
50 g kakaópor

A krémhez:
175 g étcsokoládé
75 g vaj
1 ek. méz
125 g tejföl
300 g porcukor

 

 

A tészta hozzávalóit egy tálba öntjük, és kézzel, vagy géppel összekeverjük. 180 fokos légkeveréses sütőbe teszem 20-30 percre. Két adagban sütöttem ki a tortát, így nem kellett kettévágni, mert külön sültek a rétegek.

A krémhez mikróban felolvasztottam 1 perc alatt a csokit a vajjal, és jól elkevertem. Belekevertem a porcukrot, a mézet és a tejfölt is. Megkentem az első réteget a krém felével, ráraktam a második tésztát, és az egészet bevontam a krém második felével. Zöldséghámozóval csokiforgácsokat csináltam, amikkel megszórtam a torta tetejét. Másfél-két órára kell berakni a hűtőbe. Nagyon szépen megszilárdul a krém a tetején. Persze mi ezt nem bírtuk kivárni...

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr122978925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása