Cukkini lepcsánka
2012. augusztus 08. írta: Galagonya13

Cukkini lepcsánka

A Tokaj Hegyalja Piacon jártunk, ahol vettünk egy-egy cukkini lepcsánkát ebédre. Annyira ízlett, hogy itthon is ki kellett próbálnom. A recept első próbálkozásra született meg így, de annyira jó lett, hogy azóta se változtattam a keveréken.

Ráadásul cukkini szezon van, úgyhogy igazán gazdaságosan kihozható vacsorát készíthetünk belőle.

Hozzávalók:
80 dkg cukkini
30 dkg liszt
2 tojás
2-3 szál újhagyma
1 kis gerezd fokhagyma

csipet frissen őrölt bors
szőlőmagolaj a sütéshez

P1130707b.JPG

A cukkinit lereszeltem, az újhagymát feldaraboltam (a zöldjét is!) és az egészet lesóztam. 5-10 perc múlva kicsavartam belőle a vizet, a fokhagymát hozzáreszeltem, majd minden más hozzávalót beleöntöttem. Az egészet jól összekavartam és már készen is állt a sütésre. Serpenyőben 3-4 ek. szőlőmagolajat forrósítottam, így még egy kis extra ízt csempésztem bele. Egy púpos evőkanál tésztát simítottam el a serpenyőben.Az olaj csak az egyik oldalát érte a lepcsánkának, így kb. fél perc múlva (mikor látszódott, hogy alul barnul a széle) fordítottam rajta.

Kakukkfüves, borsos tejföllel, vagy juhtúrós kapros tejföllel (mindkettő tesztelve!) kiváló!

+ extra tipp húsimádóknak: vékonyra szelt bacont kockáztam és a sülő lepcsánka mellé dobáltam. Fordítás előtt a megpirult szalonnákat rászórtam és kicsit belenyomkodtam a nyers oldalba és így fordítottam meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr274702444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása