Fűszeres, banános fejjel-lefelé-torta
2016. július 22. írta: Galagonya13

Fűszeres, banános fejjel-lefelé-torta

A második szülinapos torta. Nagyon kellemes, fűszeres, bár bevallom többen mondták, hogy karácsonyi hangulatuk lett tőle a nyár közepén, a légkondis irodában.:-)

dsc_2288b.JPG

Hozzávalók:

50 ml máriatövismag-olaj
100 g barna cukor
4 tojás
2 ek. juharszirup
50 g dióliszt
130 g búzaliszt
egy hüvelykujjnyi gyömbér apróra vágva
1 zacsi sütőpor
1 ek. fahéj
1 rúd vanília
2 banán
A karamellhez:
8 ek. cukor
1 ek. máriatövismag-olaj

A tészta hozzávalóit mind összekevertem fakanállal (robotgéppel talán gyorsabb). A banánt felkarikáztam. A karamellhez a cukrot az olajon kis lángon megolvasztottam, nem kevertem, sosem szabad, mert akkor darabos lesz. Egy tortaformát kibéleltem sütőpapírral, beleöntöttem a karamellt, elegyengettem, majd a banánkarikákat belehelyeztem. A tésztát ezután óvatosan kell ráönteni, hogy ne nagyon csússzanak szét. 25 percig sütöttem légkeveréses sütőben 170 fokon.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr798908524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása