Fantasztikus sütőtökpite
2016. november 27. írta: Galagonya13

Fantasztikus sütőtökpite

Életem első sütőtökpitéjét sütöttem, a sok-sok éve folyamatosan olvasott receptek alapján, persze saját maglisztes tésztával. Annyira selymesen finom. Most van tökszezon, ki kell próbálni!

untitled_design.jpg

Hozzávalók:

A tésztához:
250 g búzaliszt
25 g mákliszt
25 g tökmagliszt
100 g cukor
200 g vaj
1 tojás + 1 tojássárgája

A krémhez:
500 g sült tök
400 ml tejszín
2 tojás
100 g cukor
1 tk. fahéj
késhegynyi szerecsendió

A tésztához liszteket és a cukrot összekevertem, majd a kockákra vágott hideg vajat hideg kézzel összemorzsoltam. Hozzáadtam az egész tojást és a tojássárgáját, óvatosan összegyúrtam, majd befóliáztam és (min.) egy órára a hűtőbe tettem.

Egy egész sütőtököt sütöttem előző nap, melyből 500 grammnyi sült tökhúst kanalaztam ki. A tököt én egyébként mézzel megcsorgatva szoktam sütni.

A tökhúst villával összetörtem, majd hozzáadtam a tojásokat, a cukrot, a fűszereket és a tejszínt is, majd habverővel összekevertem.

A tésztát kivettem a hűtőből, lisztes felületen kinyújtottam, majd a piteformába helyeztem a nyújtófa segítségével és körbevágtam, beleegyengettem. Sütőpapírt helyeztem rá és riszt szórtam bele (lehet babot is, vagy sütőgolyókat), hogy ne emelkedjen meg a sütőben. Így sütöttem 150 fokon, légkeveréses funkción 15 percig, majd kivettem a sütőpapír segítségével a nehezéket és még 10 percig sült csupaszon a tészta. Ezután beleöntöttem a krémet, és ismét 15 percet sütöttem, szilárdulásig. Igazából csak akkor szilárdul meg, amikor teljesen kihűlt.

Tejszínhabbal tálaltuk. Sajnos mindenkinek csak egy kis szelet jutott. :-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr1812001772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása