Mandulalisztes gluténmentes keksz
2016. december 27. írta: Galagonya13

Mandulalisztes gluténmentes keksz

Ez a keksz is egy gluténmentes rendezvényre készült, ott mandulaliszt és máriatövisliszt keverékéből állítottam össze. Ez a hozzávalók között zárójelben szerepel, mert a képen szereplő kekszekben csak mandulaliszt volt. Azóta kendermagliszt hozzáadásával is elkészítettem, és úgy is nagyon finom. 

dsc_9059.jpg

Hozzávalók:

55 g cukor
225 g mandulaliszt (ebből 25 g lehet máriatövismag-liszt vagy kendermagliszt is, mindkettővel jól működik)
75 g vaj
1 tojás

A hideg vajat kis kockákra vágtam, a liszt(ek)hez adtam és hideg kézzel összemorzsoltam. Hozzáadtam a cukrot is, majd a tojással egybegyúrtam. A tésztát (min.) 1 órára a hűtőbe raktam, majd mandulalisztes felületen két részletben hengerré gyúrtam. Szeleteket vágtam belőle, még egy kicsit mandulalisztbe nyomkodtam, és a tepsibe helyeztem őket.

180 fokra előmelegített, légkeveréses sütőben 10-12 percig sütöttem. Amikor kivettem, még lágynak tűnt, de rácsra helyezve, hamar megszilárdul és nem lesz száraz.

img_20161119_134603.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr6112065901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása