Édes-savanyú csirkemell
2016. május 08. írta: Galagonya13

Édes-savanyú csirkemell

A konzerves, üveges változatok helyett. Az ötlet, hogy ez legyen vacsorára egyébként időről-időre úgy jut eszembe, hogy meglátom a polcon az előkészített szószokat. Ilyenkor megnézem a hátulját és a tartósítószerek, ízfokozók kivételével felírom a hozzávalókat, majd alkotok valami hasonlót a konyhában.

dsc_0408b.JPG

Hozzávalók:

3 ek. kendermagolaj
500 g csirkemell
frissen őrölt bors
2 répa
2 db ecetes jalapeno
4 db paradicsom (vagy télen 1 konzerv kockázott)
1 ek. szójaszósz
2 ek. méz
1 ek. fehérborecet
1 ek. csípős sózott darált paprika (vagy erős pista)
300 g darabolt ananász (ha konzerv, akkor a levével együtt)
1 bögre rizs
2 ek. lenmagliszt
1 szál újhagyma

A csirkemellet vékony csíkokra vágtam, a répát szintén vékony, rövid lapkákra és 1 ek. forró kendermagolajra dobáltam mindet a serpenyőbe. A 5-6 percig pirítottam őket, aztán hozzáadtam a feldarabolt jalapeno paprikát, szójaszósszal, csípős darált paprikával, borssal, 2 evőkanál mézzel, 1 evőkanál borecettel ízesítettem. A paradicsom héját megkarcoltam és forró vízbe dobáltam 1 percre, majd lehúztam a héját és apró kockákra vágtam (késes robotgéppel is gyorsan fel lehet durván darabolni). A paradicsomot ráöntöttem a répás csirkére és hagytam felforrni.

Eközben a kétszer-háromszor átmosott rizst két evőkanál kendermagolajon megpirítottam, majd felöntöttem két bögre forró vízzel (amiben a paradicsomok úszkáltak pár perce) és lefedve főztem.

A húsra ráöntöttem a kisebb kockákra vágott ananászt, majd beleszórtam a feldarabolt újhagymát és lenmagliszttel sűrítettem. A lenmaglisztnek nagyon jó vízmegkötő hatása van, hihetetlen gyorsan sűrít, kocsonyásít.

A szószos husit a karakteres, kendermagolajos rizzsel tálaltam.

dsc_0411b.JPG

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr838676204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása