Saláta diómajonézzel
2016. november 07. írta: Galagonya13

Saláta diómajonézzel

A házi majonéz azért nagyon jó, mert attól függően, hogy milyen olajat adunk a tojáshoz, rendkívül változatos öntetet, szósz-alapot készíthetünk. Ez a saláta is gyakorlatilag a dióolajról szólt, csak majonéz formában.

dsc_7911.jpg

Hozzávalók:

2 nagy marék vegyes salátalevél
2 szelet barnakenyér
fél rúd száraz kolbász
70 ml kefír
1 tojás sárgája
2 dl hidegen sajtolt dióolaj
1 tk. frissen facsart citromlé
1 kk. mustár
10 dkg túró

frissen őrölt bors

A majonézhez a tojást szétválasztottam és a sárgájához folytonos keverés közben lassan hozzácsorgattam a dióolajat. Amikor már mind a 2 dl dióolajat felvette a krém, hozzáadtam a sót, borsot, citromlevet és a kávéskanálnyi mustárt. Hozzáöntöttem a kefírt is, és ezzel el is készült az öntet.

A kolbászt félbe, majd szeletekre vágtam, és megpirítottam. A kenyeret (én szőlő és töklisztes lepénykenyeret használtam) a kolbász kisült zsírján, kis lángon szintén megpirítottam. Picit sóztam és borsoztam is.

A salátát egy nagy tálra halmoztam, rászórtam a túrót és a kolbászt is, majd az öntettel  meglocsoltam és a kenyérkockákat rádobáltam. Az asztalnál további öntettel locsolgattuk. :-)

dsc_7886.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr1711941081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása