Karamellás banános torta
2011. február 19. írta: Galagonya13

Karamellás banános torta

Ezt a tortát csináltam a leveles tészta második feléből. Nagyon egyszerű (főleg, ha kész leveles tésztából készítjük), és eszméletlen jó! A banoffee pie adta az ötletet, csak nekem a leveles tésztát kellett elhasználnom, így született ez a kombináció.

 

Hozzávalók:

200 g cukor

2 dl tej

4 banán

fél adag leveles tészta

3,5 dl tejszín

citrom

A leveles tésztához hozzáadok másfél evőkanál cukrot, ha kész, nyújtott tésztával dolgozom, akkor a tetejére szórom és egy kicsit belenyomkodom. A tésztát kerekre nyújtom, piteformába helyezem, és nehezékként sütőpapíron rizst szórok bele. 180 fokos sütőben sütöm kb. 10 percig, utána kiveszem a nehezéket és még 5-10 percet sütöm, vagy amíg aranybarna nem lesz. Miután kihűlt egy tálra teszem és elkészítem a szószt.

Két banánt a tejjel leturmixolom, cukrot megolvasztom és beleöntöm a banán turmixot szép lassan, hogy ne hűtse ki a karamellt. Ha megkeményedne a hideg turmixtól, akkor még addig kell melegíteni, amíg visszaolvad és nem lesznek benne ropogós darabkák.

Ezt a krémet ráöntöm a tésztára, majd a másik két banánt felszeletelem, és a szeleteket ráhelyezem a tetejére. Meglocsolom kevés citromlével, hogy ne barnuljon és, hogy legyen egy kis savanykás íze. Ezután felverem a tejszínhabot és a tetejére halmozom, majd ha maradt egy kis karamellkrém, akkor azzal becsíkozom. Én elfelejtettem hagyni, szóval egy kis folyékonnyá olvasztott nutellát használtam, mert lusta voltam újra karamellt készíteni.

Minél tovább áll, annál finomabb, tisztára, mint valami cukrászdai sütemény!

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr562673139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása