Laskagombás kínai csirke
2015. július 18. írta: Galagonya13

Laskagombás kínai csirke

p1140519b.JPG

Az a baj a házi készítésű kínai kajákkal, hogy vagy nagy-nagy tűzforró wok kell hozzá és gáztűzhely, vagy egyesével kell mindent kisütni, aztán még gyorsan összeforgatni. Én ez utóbbit tettem, mert a jelenlegi konyhámban villanytűzhely van, és sose lenne elég forró.

Hozzávalók:

  • 300 g kínai tészta (noodle)
  • 1 egész csirkemell
  • 300 g laskagomba
  • 1 répa
  • 1 púpos tk. ötfűszer keverék
  • 7 ek. szójaszósz
  • 3 ek. dióolaj
  • 5 ek. szezámmagolaj
  • csili
  • só, bors
  • 1 gerezd fokhagyma
  • fél hüvelykujjnyi gyömbér
  • egy marék friss koriander
  • újhagyma zöldje

 

Szóval a csirkemellet és a gombát vékony szeletekre vágtam, és kisebb adagokban csillivel, sóval, borssal, fokhagymával (fokhagymanyomóval kinyomva), gyömbérrel, ötfűszer keverékkel megszórva megpirítottam szezámmagolajon.

A tésztát leöntöttem felforralt vízzel, hogy éppen ellepje. A vízbe a kisült hús szaftját, 2 evőkanál szójaszószt tettem. Letakartam, és 10 percig állni hagytam.

A kisült adagokat visszatettem a serpenyőbe, és az egészet összeforgattam a maradék szójaszósszal, és a diólajjal, majd hozzákevertem a már megpuhult, leszűrt tésztát. A koriandert és az újhagymát nagyjából felvágtam, a répából zöldséghámozóval hajszálvékony szeleteket vágtam, majd mindezt beleszórtam a húsos, gombás tészta-sercegés közepébe.

dsc_0161b.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://egykiskonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr447637904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása